• اولین نکته در خرید چمدان انتخاب جنس بدنه چمدان است پارچه ای (سافت) یا هارد کیس که مهم ترین چیزی که می توان گفت این است که فریم و چهارچوب اصلی تمام چمدان های پارچه ای از جنس بدنه چمدان های هارد است پس تفاوتی از نظر جنس و جود ندارد ( البته لازم به ذکر است که جنس بدنه چمدان های هارد مدل ای مختلفی دارد مثل فایبرگلاس، پلی کربنات ،پلی پیرو پیلن،ای بی اس ) که جدا گانه به ان می پردازیم.
  • دومین نکته فریم چمدان که فلزی و پلی کربناتی است هر دو این فریم ها خوب است ولی فریم پلی کربناتی به دلیل خاصیت ارتجاعی بهتر است و جلوگیری از دفرمه شدن چمدان میکند.
  • سومین مورد که اصلی ترین چیز است چرخ چمدان می باشد که چرخ چمدان دو مدل دو چرخ و چهار چرخ می باشد که خود چهار چرخ در دو مدل تک و دوبل است، امروزه به دلیل حمل راحت تر و فشار کمتر وزن بار پیشنهاد همه سازندگان استفاده از چمدان چهار چرخ است که حمل راحت تری دارد و چمدان از نظر ساختاری متعادل تر حرکت می کند برای تشخیص چرخ خوب چهار چرخ بهترین تست این است که چمدان رای رو چهار چرخ حرکت داد و در همان حالت در خلاف جهت حرکت داد اگر چرخ به نرمی حرکت کرد و گیر نکرد بهترین انتخاب است.
  • نکته بعدی دسته حمل چمدان است که در چمدان های پارچه ای بهترین ان دوخت و پرچ می باشد و در چمدان های هارد پایه فلزی باید داشته باشد یا پایه از جنس پلی امیدی باشد.
  • دسته ترولی باید از نوع داخل کاری و از الیاژ استیل یا تیتان باشد و بهترین ان دسته هایی است که به حالت پخی یا نری کار شده باشد .
  • زیپ چمدان زیپ های نوع دوبل پیشنهاد می شود که اکثر فروشندگان به عنوان زیپ ضد سرقت معرفی میکنند که توضیح درست ان این است که این زیپ ها به دلیل فشار و پرتاب در بار احتمال باز شدن ندارند.